Thursday, April 29, 2010

Red Dragon (Arwana) - Si Raja Ikan di China

Quote:

The Red Dragon fish, also known as Arowana, is considered a good luck charm, in Chinese culture, and sells for unbelievably high prices.

The Arowana is an amazing fish that grows up to a meter in length, and can live up to 25 years. But it’s not these traits that make it so popular among China’s rich and famous, but its resemblance to a dragon. As you may know, Chinese people consider themselves descendants of dragons, and many of them would pay big money, to own their very own dragon. The older the fish, the more expensive it is, kind of like a good wine.

Red Dragon fish are believed to bring good luck and prosperity to their owners, and some people pay as much as $8,000 to own one. Most Arowana owners prefer to keep them in secret locations, away from prying eyes, where no one else can enjoy the good fortune they bring.

The red-gold coloring and the name “Dragon” have made the Arowana fish a sought after social symbol, and have brought the species to the brink of extinction.


Quote:
Ikan Red Dragon, juga dikenal sebagai arwana, dianggap sebagai daya tarik keberuntungan, dalam budaya Cina, dan menjual dengan harga luar biasa tinggi.

Arwana merupakan ikan yang menakjubkan yang tumbuh hingga panjangnya satu meter, dan dapat hidup sampai 25 tahun. Tapi itu bukan sifat-sifat yang membuatnya begitu populer di kalangan China yang kaya dan terkenal, tetapi kemiripannya dengan naga. Seperti yang Anda ketahui, orang-orang Cina menganggap diri mereka keturunan naga, dan banyak dari mereka akan membayar uang yang besar, untuk memiliki naga mereka sendiri. semakin tua Ikan itu, semakin mahal harganya, seperti anggur dengan kualitas baik.

Ikan Red Dragon yang dipercaya membawa keberuntungan dan kemakmuran bagi pemiliknya, beberapa orang membayar sebanyak $ 8.000 untuk 1 ekor ikan. Kebanyakan pemilik arwana lebih memilih untuk menjaga mereka di lokasi rahasia, jauh dari mata, di mana tidak ada orang lain yang bisa menikmati nasib baik yang mereka bawa.

Warna merah-emas dan nama "Naga" telah membuat ikan arwana banyak dicari setelah simbol sosial, dan telah membawa spesies ke ambang kepunahan.
Spoiler for pic1:


Spoiler for pic2:


Spoiler for pic3:


Spoiler for pic4:


Spoiler for pic5:


Spoiler for pic6:


SUMBER http://www.kaskus.us/showthread.php?t=3932409

0 comments:

Post a Comment

 

World Wallpaper Dekstop Sponsored by liza Caem